מרבית צעצועי המין מגיעים עם חוברת הסבר המפרטת כיצד יש לנקות את המוצר שרכשתן, אך חלק מגיעים בלי. אז הכנו לכן הוראות ניקיון ברורות של עשו ואל תעשו כך שתוכלו ליהנות מהבחירה שלכן ולשמור על היגיינה טובה במקביל לאורך זמן.

בואו נדבר בפתיחות מדוע חשוב לשמור על ניקיון הצעצועים שלכן:
* אנו ממליצות לנקות כל צעצוע חדש לפני השימוש הראשון. לא ניתן לדעת אם ניקו אותו במפעל ובאיזה אופן אוחסן לפני האריזה או כיצד טיפלו בו כאשר נארז.
* צעצוע שלא נוקה יכול לשאת חיידקים או וירוסים ובמגע עם נוזלי גופינו יוכל להעביר אלינו את כל המחלות.
* צעצוע מין שהיה בשימוש אינטימי ולא נוקה, יכול להכיל מעבר להפרשות שנשארו עליו והמרקם הדביק שנותר עליו - גם חיידקים אחרים, אבק, שערות של חיות הבית וחומציות PH שלא בריאה לנו.
* צעצועי מין העשויים מחומרי גלם נקבוביים (סייבר סקין/ ג'לי/ גומי/לטקס) חייבים היגיינה טובה אף יותר, היות וחומר הגלם יכול לספוג אליו הפרשות, החומציות יכולה לכלות את הצעצוע: החיידקים לחגוג ואנו נסבול. יש להקפיד על ניקיון טוב במים וסבון ואף בנוזל חיטוי מיוחד לצעצועים. אנו ממליצות על שימוש בקונדום על מנת לשמור על חיוניות הצעצוע שלכן. ייבוש טוב לפני האחסון ימעיט את הסיכון להתפתחות עובש. העדיפו תמיד צעצועים המיוצרים מסיליקון איכותי, סיליקון הוא חומר גלם אטום, אינו סופג נוזלים והפרשות וניתן לנקות בקלות את פני השטח החיצוניים שלו במים וסבון.

 

 

כיצד לנקות צעצועי מין בהתאם לחומר הגלם ממנו הם מיוצרים:

סיליקון
כפי שהסברנו בפסקה הקודמת, צעצועי מין מסיליקון יהיו תמיד הבחירה המועדפת. סיליקון שומר על המרקם, הצורה, הצבע והשימושיות שלו לאורך זמן רב. הוא מגיע לטמפרטורת הגוף מהר ונשאר חם ונעים, מתגמש ומתרכך בחום, היפו אלרגני ואינו יוצר תחושות של רגישות ו...קל מאד לנקות אותו.כל הלכלוך נשאר על פני השטח ואינו חודר לצעצוע. שטיפה במים וסבון ידיים/ גוף עדין יעשו את העבודה ואין צורך בשום חומר נוסף בכדי לנקות אותו.
 
אם הצעצוע שלכן עמיד במים, ניתן לשטוף אותו תחת מים זורמים ולהשתמש בסבון ידיים/גוף עדין. אם הצעצוע שלכן נטען ע"י כבל שיש להחדירו לתוך הצעצוע – הקפידו לעטוף את אזור פתח הטעינה במגבת קטנה או בכף ידכן ולא להתיז מים ישירות לאזור הטעינה. ויברטורים נטענים בטעינה מגנטית לרוב עמידים במים לחלוטין ואין חשש להרטיב את מגעי המתכת המשמשים לטעינת המוצר.
אם הוויברטור פועל על סוללות, הקפידו להוציא את הסוללות מתוך הצעצוע לפני האחסון והרחצה וכך להימנע מקורוזיה וקלקול הצעצוע. גם אם רשום על אריזת המוצר כי הוא עמיד במים – בויברטורים על סוללות יש להקפיד על סגירה טובה של בית הסוללות ושימת לב לרמת ה IPX – עמידות במים המסבירה לאיזו כמות מים ובאיזה אופן יכול המוצר להיחשף ולכמה זמן.
אם לצעצוע שלכן אין כלל מנוע רטט או סוללות, אתן יכולות אף לנקות אותו במגש העליון של מדיח הכלים בתוכנית עדינה ללא נוזל הברקה או סבון כלים! רק מים. או לנקות במים רותחים למספר דקות.
פלסטיק, ,TPE גומי ולטקס
דילדואים, צעצועים אנאליים, וטבעות Cockring לפין ללא מנגנון רטט – ניתן לשטוף היטב במים וסבון ולחטא בנוזל חיטוי מיוחד לצעצועי מין ללא אלכוהול.
אל תשמשו באלכוהול או חומרי ניקוי אחרים שיש לכן בבית! זה מסוכן, לא בריא ויישאר על ובתוך הצעצוע כך שכאשר יבוא במגע עם עורכן העדין – יוכל לשרוף וליצור גירוי.
ויברטורים מחומרי גלם אלו אשר אינם עמידים במים, יש לשמור על בית הסוללה סגור היטב, לאחר שהוצאתן את הסוללות מהצעצוע. ניתן אף לכסות את אזור בית הסוללות עם מגבת ולנקות בזהירות עם מים וסבון את החלקים אשר באים אתכן במגע אינטימי ולנגב עם מטלית לחה ומעט נוזל חיטוי צעצועים את אזור ידית האחיזה, כפתורי התפעול וכד'.
ויברטורים עמידים במים העשויים מחומרי גלם אלו יש לנקות היטב במים וסבון, ניתן גם לחטא בנוזל חיטוי לצעצועי מין. ייבשו הייטב את הצעצוע שלכן לפני שאתן מכניסות אותו למגירה חזרה. מומלץ לא לאחסן בשקית ניילון; צבעי השקית עלולים לעבור לצעצוע שלכן והוא יקבל את דוגמת השקית...כמו גם אין אוורור מספק בתוך שקית כדי למנוע התפתחות חיידקים.
זכוכית, מתכת אל חלד, אבני קריסטל ועץ
לרוב, צעצועים העשויים מחומרי גלם אלו לא מגיעים עם מנוע רטט, לכן ניתן לשטוף אותם במים פושרים עם סבון ידיים/גוף עדין וזה מספק. הם אטומים ואינם סופגים הפרשות. הלכלוך נשאר על פני השטח בלבד. לא ניתן להרתיח אותם ועדיף לא להשתמש בחומרי ניקוי שונים העלולים לפגוע בטקסטורה החיצונית ולגרום לחלד או עכירות.
לצד הנאמר, יש לשטוף אותם מייד לאחר השימוש ולא להשאיר כך. החומציות פוגעת בפני השטח של הצעצועים. לאחר הניקיון במים וסבון יש לייבש הייטב!
מתכת אף שהיא אל חלד וגם עץ ואבן קריסטל רגישים לשהייה בסביבה מימית.
סייבר סקין/ חומרי גלם ריאליסטיים
צעצועים המיוצרים מחומרי גלם אלו אמורים להעניק תחושה ריאליסטית של איברי מין. רכים מאד, גמישים ונעימים מאד. הם גם נקבוביים מאד ופחות עמידים לאורך זמן. וויברטורים ודילדואים שאתן מכניסות לגופכן מצריכים אף שימוש בקונדום. שרוולי אוננות לגברים המיוצרים מסייבר סקין יש לשטוף היטב במים וסבון מייד לאחר השימוש. יש להפוך את השרוול ולנקות היטב גם מבפנים. יש לייבש היטב ולהשאיר מחוץ לאריזת המוצר עד לייבוש מלא. כדי לשמור על חיוניות החומר ניתן לפזר עמילן תירס/ קורנפלור על השרוול.

 

כיצד לשמור על הצעצועים שלכן נקיים ומוכנים לשימוש
הדרך הטובה ביותר לשמור על הצעצועים שלכן הגייניים ומוכנים לשימוש היא בקופסת/תיבת אחסון לצעצועים או בנרתיק לצעצועי מין עשוי מבד שאינו מסיר סיבים או צובר אבק. ישנם צעצועים המגיעים עם נרתיק לאחסון באריזת המוצר. הכניסו את הנרתיק תחילה למכונת הכביסה בתוכנית מהירה ודאגו שימתין נקי וייבש לאחסון הצעצוע החדש.
המנעו מאחסון סוללות לצד הוויברטור שלכן. הסוללות עלולות לזלוג ולעכל את חומר הגלם ממנו עשוי הוויברטור. יש לאחסן את הסוללות בנפרד.
כנ"ל מומלץ להפריד בין כבל הטעינה המגנטי מהוויברטור. יצירת מעגל מגנטי על הסוללה אינה מומלצת לאורך זמן.
אין לאחסן את הצעצועים ליד מקור חום אלא במקום קריר ומאוורר. אל תשאירו את הצעצוע שלכן תחת קרני השמש על השידה.. הצבע ידהה והוא יישאר פחות חתיך.

זהו.. ממש פשוט וקל, הפכו את ניקיון הצעצועים להרגל בריא לחיי המין שלכן.

המתנה הכי שווה

הפינוק האולטימטיבי בכרטיס מתנה מסיסטרס! רוצה לפנק חבר? חברה?
כרטיס המתנה של סיסטרס, הדרך המושלמת להראות אהבה...