למבצעים על רבי המכר שלנו לחצו כאן.

אחת הדרכים הטבעיות להתמודדות עם חרדה היא ע"י סיפוק מיני ו/או פעילות מינית עם בן/ת הזוג.

קיימות עדויות לכך שמין יכול לעזור בהתמודדות עם חרדה על ידי הגברת האנדורפינים והאוקסיטוצין במוח, אשר ידועים כמפחיתים את רמות הלחץ ומגבירים את האושר. עם זאת, חשוב לציין שעוצמת ההשפעה של פעילות מינית על חרדה תשתנה מאדם לאדם.

 בעת לחץ, הגוף שלך מתכונן להגיב לאיום הנתפס. האמיגדלה - החלק במוח שאחראי לאגירת חרדה - מפעילה את שחרור הנוראפינפרין והקורטיזול, הורמונים שמעלים את המודעות שלך ומכינים את הגוף לפעולה. הורמונים אלו מפעילים את מערכת העצבים האוטונומית, המווסתת את קצב הלב, לחץ הדם והנשימה. שינויים אלו הופכים אותך לרגיש/ה יותר לגירויים מלחיצים ומגבירים את המודעות שלך לאירועים מלחיצים.

 פעילות מינית יכולה להיות צורת התמודדות חיובית שיכולה לעזור להקל על חרדה, בדומה לאסטרטגיות התמודדות בריאות אחרות כמו פעילות גופנית או בילוי עם אנשים אהובים. פעילות מינית יכולה להיות גם מקור לרגשות חיוביים, כגון הנאה ואינטימיות, ואף עשויה לגרום לבכי במהלך יחסי מין או לאחר אורגזמה. חוויות ורגשות חיוביים אלה יכולים לעזור ליצור אסוציאציות חיוביות במוח, לשפר את מצב הרוח והרווחה. בנוסף, פעילות מינית יכולה לעזור לא.נשים לבנות הערכה עצמית וביטחון עצמי, ולהשפיע לטובה על בריאות הנפש. רגשות חיוביים מעוררים שחרור של נוירוטרנסמיטרים והורמונים במוח, המווסתים את מצב הרוח, מפחיתים מתח וחרדה ומעודדים תחושות של הנאה ורווחה.

 טכניקות הרפיה כמו מדיטציה ובילוי באויר הפתוח יכולות גם לעזור להפחית את רמות הלחץ והחרדה. המפתח הוא למצוא אסטרטגיות התמודדות בריאות שעובדות עבור כל אחת ואחד, שכן מה שעובד עבור אדם אחד לא בהכרח יכול לעבוד עבור אחרת. בנוסף, פנייה לתמיכה מקצועית ע"י פסיכולוג/ית או מטפל/ת יכולה לעזור גם כן בתהליך הטיפולי.


להלן דרכים שבהן סקס יכול לעזור עם חרדה ומתח:

אנדורפינים מוגברים -
אנדורפינים הם נוירוטרנסמיטרים המשתחררים במהלך פעילות מינית, פעילות גופנית ותגובה לכאב. שחרור אנדורפינים כתוצאה ממגע פיזי או אורגזמה הוא אחד מהיתרונות הרבים של אורגזמה. כימיקלים אלו מייצרים תחושת רגיעה והנאה, והם גם עוזרים להפחית את חווית הכאב. בשל ההשפעה המרגיעה שלהם, הם יכולים גם לעזור להפחית את תחושות החרדה.

 

אוקסיטוצין מוגבר -
אוקסיטוצין, הנקרא הורמון האהבה או הורמון החיבוק, משתחרר במהלך פעילות מינית ובזמנים אחרים כמו הנקה, לידה והריון. הורמון זה מקדם תחושות של קשר והתקשרות לבן/ת הזוג שלך. זה יכול גם לעזור בהפחתת הכאב הפיזי. הרגשה בטוחה ומחוברת לבת/ן הזוג יכולה לעזור להפחית את רמות החרדה הכלליות.


דופמין מוגבר-
דופמין נקרא לעתים קרובות הורמון "התגמול" או "ההנאה" מכיוון שהוא מקדם רגשות חיוביים. דופמין משתחרר בתגובה לתחושות מענגות ויכול לעזור לקדם רגשות חיוביים הקשורים לפעילות. הורמון זה יכול לשפר את מצב הרוח, המוטיבציה, הקשב והתנועה שלך. זה יכול גם לעזור להקל על דיכאון וחרדה.

 

פרולקטין מוגבר-
פרולקטין הוא הורמון שבלוטת יותרת המוח משחררת בתגובה לגירויים שונים, כולל פעילות מינית. הוא ממלא תפקיד במספר תפקודי גוף, כולל הנקה, תפקוד הרבייה ומערכת החיסון. במהלך פעילות מינית, רמות הפרולקטין עשויות לעלות, במיוחד אצל נשים. עם זאת, השפעותיו על התפקוד המיני עשויות להשתנות בהתאם למין, גיל ומצב בריאותי.

פרולקטין עשוי גם לשחק תפקיד בוויסות השינה ולעזור להירדם בקלות יותר.

ירידה בקורטיזול ואדרנלין-
פעילות מינית עלולה גם לגרום להפחתה ברמות הקורטיזול והאדרנלין, במיוחד כאשר היא מלווה באורגזמה. ייתכן שהסיבה לכך היא שחרור של אנדורפינים והורמונים אחרים במהלך פעילות מינית, מה שעלול להוביל לתחושות של הנאה ורגיעה.

 ישנם מספר סוגים של הפרעות חרדה ביניהם: הפרעת חרדה כללית, הפרעת פאניקה, הפרעת חרדה חברתית, פוביות והפרעת חרדת פרידה.

חרדה היא תחושה של אי נוחות ופחד המופעלים על ידי מצב או אובייקט ספציפי. לעתים קרובות יש לו תסמינים פיזיים כמו הזעה, רעד ומתח שרירים.

צעצועי מין יכולים לעזור בהקלת תסמיני החרדה ולספק את כל היתרונות שפרטנו לעיל בכתבה זו. אנו ממליצות לכן/ם לשלבם לבד או ביחד.

לבנו עם הדרום וכל עם ישראל, שנדע ימים קלים יותר! צוות סיסטרס.

 למבצעים על רבי המכר שלנו לחצו כאן.

המתנה הכי שווה

הפינוק האולטימטיבי בכרטיס מתנה מסיסטרס! רוצה לפנק חבר? חברה?
כרטיס המתנה של סיסטרס, הדרך המושלמת להראות אהבה...