מהי נקודת הג'י?

נקודת הג'י נקראת כך על שמו של גניקולוג גרמני בשם ארנסט גרפנברג (למרות שהחליפה כמה שמות עוד לפני ואחרי גרפנברג), שחקר ופרסם בשנות ה 50 של המאה הקודמת כמה מהמחקרים הראשונים על נקודה חמה זו (בין היתר עזר לפתח את ההתקן התוך רחמי), נקודת הג'י ידועה גם בשם Prostata Feminina, או "ערמונית נשית". למרות שאנו חושבות שזה מיותר (ולא מדויק) למגדר את המקום הזה, הכרת הדמיון במבנה ובתפקוד לבלוטת הערמונית יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את נקודת הג'י בכללותה. כמו הדגדגן והפין, שני אזורי הבלוטות של נקודת ה-P ונקודת הג'י מתפתחים מאותה רקמה – הדמיון ביניהם אינו‏ מקרי. בבדיקות MRI ואולטרסאונד של האזור שבו אמורה להיות נקודת הג'י אפשר לראות אצל נשים רבות עצם קטנטן הדומה בצורתו לבלוטת ערמונית גברית. העצם הזה נמצא בעיקר אצל הנשים שדיווחו כי הן יכולות לפלוט.
הגניקולוג הסקוטי אלכסנדר סקין שינה את השם הניתן ל"ערמונית הנשית" לבלוטות סקין. בלוטות אלו ממוקמות על הקיר הקדמי של הנרתיק, סביב הקצה התחתון של השופכה. הן מתנקזות לתוך השופכה וליד פתח השופכה ולעיתים קרובות ממוקמות ליד או כחלק מנקודת הג'י. בלוטות אלו מוקפות ברקמה אשר כוללת את החלק של הדגדגן, אשר מגיעה לתוך הנרתיק ומתנפחת בדם במהלך עוררות מינית. ישנה הנחה מקובלת על פיה בלוטות סקין הן המקור לשפיכה נשית.

ואולי העובדה החשובה שוודאי תשפוך אור על כל הנושא היא של עמנואל גאניני, חוקר איטלקי אשר בשנת 2002 הראה כי עשוי להיות הסבר לקיום של שפיכה נשית ובמקביל להכחשות תכופות לקיומה. בלוטות סקין משתנות אנטומית אצל כל אשה ואשה ובמקרים קיצוניים הן נעדרות לחלוטין. אם בלוטות סקין הן האחראיות לשפיכה נשית ואורגזמה שמקורה בנקודת הג'י, זה עלול לתת הסבר להיעדרות התופעה אצל נשים רבות.

כך או כך אנו אומרות שנקודת הג'י היא סך הכל חלק אחורי ממערכת העיצבוב של הדגדגן והיא רגישה באופן מיוחד עבור נשים רבות. לא מדובר על נקודה כשלעצמה - אלא אזור קטן - חלק מהאנטומיה של איבר המין הנשי: אזור של רקמת זיקפה ספוגית המקיפה את השופכה, ואשר מתנפחת בעוררות. זהו אזור ארוגני המגיב בהנאה לגירוי והוא כביכול חלק פנימי של הדגדגן בקיר הקדמי של הנרתיק. למרות שנקודת הג'י יכולה להיראות חמקמקה לחלק מהא.נשים, היא לא צריכה להיות תעלומה – אנחנו כאן כדי להסביר כיצד.‏

איך למצוא אותה‏

‏אצל רוב הנשים, נקודת הג'י ממוקמת בעומק של 3-5 ס"מ מפתח הנרתיק, ונמצאת מאחורי דופן הנרתיק הקדמית - הצד שפונה לקדמת הגוף, כאילו את מכוונת לכיוון הטבור. עבור חלק, הוא עשוי להיות רדוד יותר או עמוק יותר, נשים מסוימות עשויות לגלות שנקודת הג'י שלהן ממוקמת בצד - כך שחקירה ותקשורת יהיו המפתח במציאת המיקום שפוגע בדיוק בנקודה הנכונה. ‏

‏אי אפשר לגעת ישירות בנקודת הג'י, כי היא לא ממש נמצאת בפנים הנרתיק, אבל מכיוון שדופן הנרתיק שמאחוריה דקה ורגישה - לחץ, ליטוף‏, תחושות כמו רטט‏ ואפילו טקסטורות‏ יכולות להיות מורגשות כנגד נקודת הג'י כדרך לגרות אותה.‏

‏נקודת הג'י עשויה מרקמה זקיפה, מה שאומר שעם עוררות, היא תתנפח בנוזלים ותהיה מוצקה ובולטת יותר - כלומר הרבה יותר קל למצוא. לכן כדי לאפשר לגוף להתכונן ולעוררות להיבנות צריך באמת להעלות את רמת הריגוש והגירוי כדי להקל על איתור אזור הג'י.
אז קחו את הזמן לחקור תחילה אזורים ארוגניים אחרים – ליטוף גופכן, ‏משחק בפטמות, ‏גירוי הדגדגן‏ - כל מה שמניע אתכן. עם העוררות נקודת הג'י נעשית הרבה יותר רגישה.

אחת הסיבות לכך שעדיין לא מצאתן אותה היא שאתן ישר ניגשות לגירוי ישיר באזור הג'י ולא נותנות לעצמכן מספיק זמן לבנות את הריגוש המיני. כמו גם לאפשר לעצמכן את ההיכרות המעמיקה עם אזור זה באופן ספציפי. נשים רבות לא שמות דגש על תנוחות המגבירות את המגע על אזור הג'י או על משחק עם אצבעות או צעצועי מין בזוית מתאימה, ולכן קצות העצבים באזור הג'י אינם מורגלים לגירוי ישיר או מגע מיוחד ולא מרגישים שונה מאשר כל חלק בקדמת הנרתיק. 

גירוי נקודת הג'י‏

‏כדי לגרות את נקודת הג'י, תוכלנה להיעזר בצעצועים המתאימים במיוחד לעיסוי אזור הג'י ו/או תנוחות המגבירות לחץ וחיכוך על הנקודה החמה שלכן. צעצוע שמתקמר לכיוון הקיר הקדמי, כמו דילדו או ויברטור עם כיפוף חזק בקצה, יעזור לספק את המנוף והזווית להגיע לנקודת הג'י. בעזרת האצבעות, תוכלו לנסות להניע אותן קדימה ולאחור בתנועת "בואי הנה" - כאילו לסמן לבוא לקראתך - שוב, לכיוון החלק הקדמי של הגוף (כשאת שוכבת על גבך לדוגמא). זה עוזר לחקור עם אצבעות או צעצועים תחילה, כך תכירי את התחושות ואת המיקום, כיוון שרוב תנוחות יחסי מין מאפשרות לפין או הדילדו להחליק ישר מבלי להתמקד בנקודה.‏

‏נקודת הג'י מגיבה היטב ללחץ יציב וקצבי - ברגע שהעוררות מצטברת, נסו להתנדנד, ללטף, או "להקיש" עם משהו נוקשה, כמו צעצוע מחומר קשה (‏מתכת וזכוכית‏/קריסטל נהדרים לכך) או אצבע נוקשה (או שתיים, או שלוש). טקסטורות יכולות גם לעורר את נקודת הג'י, כמו ‏ויברטורים או‏ ‏דילדואים‏ - עם הזוית הנכונה ו/או טקסטורת החיכוך המתאימה.

ויברטורים מומלצים לעיסוי נקודת הג'י הם: ON THE SPOT ויברטור חלק מוארך עם זוית מעולה ומיקום מנוע הרטט בקצה הויברטור. טייגר וייב ויברטור מעולה מעוקל ומרובה צלעות חיכוך לתחושה מענגת במיוחד, SASSY בעל קימור מצוין, חלק ואלגנטי למראה.
אם את מעוניינת לשלב גירוי דגדגני על פעולת עיסוי נקודת הג'י אנו ממליצות על MISS BI בדיוק בגודל והקימור המתאים, ארגונומי, שקט ועוצמתי או WOMANIZER DUO 2 המשלב פעולת יניקה נהדרת לדגדגן במקביל לפעולת רטט מוצלחת על אזור הג'י עם פיצ'רים מתקדמים כמו פעולת Afterglow המאפשרת הפחתה מדורגת בעוצמת הרטט והיניקה במקום הפסקה מוחלטת לאחר ההגעה לשיא.

תנוחות לגירוי נקודת הג'י

כאשר מדובר בתנוחות מומלצות בהן יש מגע וחיכוך על נקודת הג'י נאמר תחילה שהחלפת תנוחות יכולה להיות דרך נוספת לעזור לגלות את המקום.
סגנון דוגי -(חדירה מאחור כשאת רוכנת על ארבע) ודוגי כלפי מטה (כשאת מניחה את פלג גופך העליון על האמות/מרפקים במקום למעלה על הידיים) מספקים זווית שבה חדירה -- עם פין, דילדו, אצבעות, צעצוע וכו' - ימוקמו באופן שמכוון באופן טבעי לעבר דופן הנרתיק הקדמית. בתנוחה המסיונרית - תוכלו להשתמש ‏בכרית‏ כדי לתמוך מתחת לאגן שלך, זה יכול לעזור לשפר את זווית החדירה אלייך כלפי מעלה.
בישיבה – בן הזוג יושב ונשען על הקיר או משענת הראש במיטה בזוית של 45 מעלות (כלומר לא צמוד לגמרי) ואת יושבת עליו. כך את שולטת בזווית החדירה ויכולה לחכך את אזור הג'י בקלות.
בתנוחת כפיות – כופפי מעט את הברכיים אלייך, באופן כזה אתם נהנים מסקס ללא מאמץ שפוגע ישר במטרה והידיים שלך פנויות לשלב גירוי של הדגדגן במקביל. תוכלי לשלב ויברטור קטן להגברת ההנאה.
סוס נדנדה – הפרטנר יושב כאשר רגליו ישרות על המזרן ואת יושבת עליו ואוספת את הברכיים אלייך. את יכולה להישען על כפות ידייך השלוחות מאחורייך או להניח את הרגליים על זרועותיו המחבקות את גופך ואם את גמישה אפילו על כתפיו. כך את שולטת בקצב ובזווית הנכונה והפרטנר יכול ליהנות ממגע וליטוף גופך כאשר את האקטיבית מבינכם.
אם את מתקשה לשמור על קצב בתנוחה זו, תוכלי לשבת על קצה המיטה ולהשעין את פלג גופך העליון על כמה כריות והפרטנר יכול לעמוד (או לשבת על ברכיו על כרית, תלוי בגובה המיטה) וכך לחדור אלייך בזווית המתאימה.

‏הוסיפי נוזל סיכה בנדיבות, שיקל על הפעולה הנמרצת או החיכוך באזור וינעים מאד את מסע החקר שלך.

‏משחק בנקודת הג'י יכול להיות גם דרך מצוינת שלכן/ם לחקור שפיכה, כלומר להשפריץ. זוכרים שציינו שנקודת הג'י דומה לבלוטת הערמונית? ובכן, נוזל הערמונית (יחד עם כמה נוזלים אחרים) יכול להיות מיוצר כמו פליטה במהלך עוררות מינית. במהלך גירוי נקודת הג'י, תערובת דומה של נוזלים יכולה להצטבר אצל נשים ולהשתחרר דרך השופכה - לעתים קרובות במהלך אורגזמה. עבור חלק, השחרור עשוי להיות רק טפטוף, בקושי מורגש, בעוד עבור אחרות זה יכול לקרות כמו גייזר - ומכאן הכינוי להשפריץ. כמות השפיכה המיוצרת תלויה בגורמים רבים (מחזור חודשי, הידרציה, כוח שרירי האגן, תרופות וכן הלאה) וזה לא קורה לכולן! למרות - למי שכן חוותה את זה - השפרצה היא משהו שקורה לעתים קרובות עם גירוי נקודת הג'י, זה יכול לקרות גם מאורגזמות משולבות גירוי של הדגדגן או חדירה אנאלית או אולי אפילו רק מגירוי חיצוני של הדגדגן‏.‏

זהו, הכדור (הנקודה) בידיים שלכן, צאו לחקור ולגלות עונג נוסף...

המתנה הכי שווה

הפינוק האולטימטיבי בכרטיס מתנה מסיסטרס! רוצה לפנק חבר? חברה?
כרטיס המתנה של סיסטרס, הדרך המושלמת להראות אהבה...